۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

تحلیلی برمکان تظاهرات / ولیعصر یا امام حسین-انقلاب-آزادی(2)

در قسمت قبل مسیر شماره یک که همان خیابان ولیعصر بود را مورد بررسی میدانی جهت برگزاری تجعمعات قرار دادم
اما مسیر دوم مسیر امام حسین - انقلاب - آزادی هست که مورد بررسی قرار میگیرد .
بنابر عرف مسیر حرکت از شرق به غرب بوده یعنی از امام حسین تا آزادی . طول مسیر 10 کیلومتر . تجربه موفق روز 25 خرداد ، عاشورا و 25 بهمن از نکات قابل توجه این مسیر است .
بنابر آمار تعداد 34 خیابان باز در شمال این مسیر واقع شده اند و 53 خیابان در جنوب
اتوبانهای یادگار در قسمت انتهایی و اتوبان جناح و سعیدی منتهی به میدان آزادی هستند . بزرگراه یادگار امام از مهمترین مراکز مواصلاتی غرب تهران است و ترافیک در این نقطه که تقاطع با خیابان آزادی دارد میتواند قسمتهای بزرگی از شهر را دچار ترافیک وحشتناکی کند .در طول مسیر 6 لاین ماشین رو وجود دارد و 2 لاین خط ویژه BRT که نسبتا بزرگ هستند و اتوبوسها با فاصله بیشتری نسبت به ولیعصر از هم رد میشوند . در صورت گیر کردن اتوبوسها در مسیر میتواند باعث جابه جایی سریع نیروهای سرکوبگر شود .
ناحیه مقداد ( غرب تهران) جنب خیابان آزادی است و همچنین مراکز دولتی که اکثر نقاط محل نگهداری نیروهای نظامی انتظامی لباس شخصی و بسیج است

از نکات مثبت میتوان به تعداد خیابانهایی که بن بست نیست و تعدادشان نسبتا زیاد است( 80 مورد در شمال و جنوب مسیر)
و همچنین منطقه هایی از تهران که عمدتا مسکونی هستند و تراکم جمعیت بالایی دارند
ضمننا مسیر مناسبی برای دسترسی افرادی است که از غرب تهران و مناطقی چون کرج صادقیه شهرک غرب سعادت آباد اکباتان می آیند هست .
دو دانشگاه بزرگ تهران و دانشجویان سبز آنها در جنب این مسیر هستند


دانشجویان  نقطه قوت این منطقه هستند که در صورت شکستن سد نیروهای امنیتی میتوانند هسته اولیه را تشکیل دهند .
اما نقاط منفی این منطقه آشنایی کامل نیروهای امنیتی با این مسیر به علت تجریبیات سرکوبگرانه مردم و همچنین نقطه تردد ممنوع پایین تر از چهارراه جمهوری وجود دارد .
به هر حال نکاتی که به نظر حقیر میرسید ذکر شد امیدوارم دوستان با تجربیات خود بتوانند در این عرصه نکات مبهم را روشن تر کنند تا بتوان تظاهراتها را با شکوه تمام برگزار کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر