۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

نمود بین المللی جنبش سبز ( منطقه خاورمیانه )

یکسال و اندی از انتخابات ننگین خرداد 88 میگذرد و هر از چندگاهی دولتهای  غربی بنا به مصلحت و منافع خود موضع گیریهایی را همسو با مردم مظلوم ایران گرفته اند .
اما این دفعه نوبت به دولتهای عربی بود که نشان بدهند به نقش جمهوری اسلامی بی اعتنا هستند چون این نظام را بدون  عقبه اجتماعی میدانند و متوجه این هستند که ایران با مشکلات بسیار زیاد داخلی اعم از اقتصادی اجتماعی و سیاسی دست و پنجه نرم میکند .
این امر باعث شد که روز قدس نظام نتواند با توجه به دستگاهای تبلیغی خود جمعیت مورد انتظار را جمع آوری کند . در همان روز قدس بود که خبری از سوی مصر مخابره شد که به نظرم زیاد به آن اهمیت داده نشد و آن بی اعتنایی به سفر متکی رییس دستگاه دیپلماسی خارجی ایران به مصر بود . مصر که از سخنان همان روز محمود احمدی نژاد در نماز جمعه و حرفهای گذشته متکی متوجه نقش ایران در تخریب مذاکرات صلح شده بود برای جلوگیری از حضور متکی در مصر و حتی اینکه میتوان گفت سفر به مصر و جلسه سه گانه با مصر و کوبا سرپوشی برای مذاکرات پنهان با گروههای تند رو فلسطینی باشد ، جلوگیری کرد و این را به دلیل مواضع نادرست متکی اعلام کرد .
مورد بعدی که به شدت مورد توجه قرار گرفت موضع دولت قانونی و مردمی فلسطین بود که احمدی نژاد را دزد آرا مردم و فاقد مشروعیت سیاسی و اجتماعی معرفی کرده بود .
به نظر میرسد دستگاه دیپلماسی کشورهای عربی هم که مواضع تند و رادیکالی در برابر موضوعات مناقشه برانگیز ندارند مانع از آن نشد که در برابر دخالتهای بی حدو حصر ایران در سیاست بین المللی سکوت کنند و همچنین سیاست خارجی رهبر ایران با مشکلات عدیده ای مواجه است  و به نظر میرسد در صورت کوچکترین پیشبرد در مذاکرات صلح فلسطین و اسراییل جمهوری اسلامی به دنبال نا امن کردن منطقه توسط حماس باشد که تاکنون دو مرتبه این امر تکرار شده است .
و اینکه با صلح اعراب و اسراییل دیگر محلی برای حضور ایران در منطقه فلسطین اشغالی باقی نخواهد ماند و رهبر ایران مجبور است دست تسلیم خود را بالا برده و با خفت و خواری پس از سالها منطقه را ترک کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر